Shampoo Bars Conditioner Bar – Verschillende Soorten
€7,95
Het goede verhaal
Deze Conditoner Bar is 100% plasticvrij. Doordat wij al onze Conditioner Bars zelf ontwikkelen en produceren weten we precies wat er in een Bar gaat. Al onze producten zijn vrij van welke vorm van plastic dan ook! Goed voor je haar én het milieu!
- 100% Plasticvrij
- Natuurlijke ingrediënten
- Vrij van sulfaten
- Vegan & Dierproefvrij
- Vervangt 3 flessen
- Gemaakt in Nederland
De onderneming
Shampoo Bars is opgericht door een kleine groep mensen die een stap wil zetten naar een schonere wereld, een groener morgen. Onder het mom van ‘begin bij jezelf’ hebben zij het initiatief genomen om deze webshop op te richten. Voor ieder haartype is er een geschikte Shampoo Bars. Eén Shampoo Bars vervangt 3 plastic flessen en gaat gemiddeld 80 wasbeurten mee. Shampoo Bars zijn milieuvriendelijker en (omgerekend) goedkoper dan de meeste reguliere shampoos. Het doel van Shampoo Bars is om het gebruik van plastic (shampoo) flessen te minderen en de mogelijkheid bieden voor een milieubewuste en duurzame douche-ervaring. Minder plastic verbruik en meer bewustwording van de voetdruk die wij achterlaten. Daarnaast bevat shampoo in flessen een groot deel water dat wordt getransporteerd per trein, vrachtwagen of boot. Doordat in shampoobars geen water zit, hoeven wij die ook niet te transporteren en voorkomen we zo ook CO2 uitstoot.
Download hier het goede verhaal
Duurzaamheidsbijdrage
Help mee voor een plasticvrije zee. Naast dat onze Bars je haar, lichaam en gezicht heerlijk reinigen en verzorgen zorgen ze er ook voor dat de wereld een beetje schoner wordt. Je bespaart zo op:
- Plastic
- Transport en CO2
- Water
- Geld
Download hier het goede verhaal
Weight | 0,045 kg |
---|---|
Dimensions | 3 × 6,5 × 6,5 cm |
Soorten | Aloë vera & Komkommer, Lavendel |
Related products
- Add to cart
Het goede verhaal
Afval dat in zee drijft, wordt door zeestromingen meegevoerd en blijft vaak achter op een plek waar deze bij elkaar komen, dit wordt de ‘Plastic Soep’ genoemd. De Plastic Soep is een groot ‘eiland’ van drijvende plastics dat zich heeft gevormd in de oceanen. Door het zoute zeewater en ultraviolet licht valt dit plastic langzaam uiteen in heel fijne stukjes.
Veel van deze kleine plasticdeeltjes worden door vogels en andere zoogdieren gegeten en komen zo terecht in de voedselketen, met als gevolg vergiftiging en verstoring van de hormoonhuishouding bij deze dieren. Daarnaast spoelt een groot gedeelte van de Plastic Soep (waaronder de teenslippers) aan op de stranden van o.a. Kenia. Een nog veel groter deel van deze teenslippers wordt door Westerse toeristen achteloos achtergelaten op Keniaanse stranden.
De Ocean Sole beeldjes brengen een glimlach op ieders gezicht, jong én oud. De symboliek achter de beeldjes maakt vrolijk, laat je anders denken en daagt je uit om vragen te stellen.
Zo representeren de kleurrijke gorilla’s zorgzaam – maar sterk – leiderschap, wijsheid & intelligentie, kalmte, teamwork, eer, trouw en communicatie. De Ocean Sole gorilla’s zijn veel meer dan een leuk duurzaam decoratie stuk en dragen bij aan een fijne omgeving en mind-set!
Ocean Sole’s werkwijze
De aangespoelde teenslippers worden verzameld en schoongemaakt door medewerkers van Ocean Sole. Vervolgens worden de teenslippers tot grote blokken gelijmd, waaruit het creatieve team van ambachtslieden de mooiste beelden houwt. Olifanten, giraffen, leeuwen, neushoorns en nog veel meer bekende dieren van de Afrikaanse savanne komen tot leven uit de teenslippers. Iedere Ocean Sole kunstenaar heeft zijn of haar eigen specialisme. De ene kunstenaar is bijvoorbeeld beter in het vormen van de allerkleinste modellen, terwijl de ander zich waagt aan de grootste creaties!
Gorilla’s. Van alle apen zijn zij de grootste en sterkste, met recht mogen ze Koning van de Apen genoemd worden.
Nic&Mic levert unieke, hoge kwaliteit producten, gemaakt van ogenschijnlijk waardeloze materialen. Dit doen ze zowel voor consumenten als voor bedrijven, als onderdeel van hun MVO beleid. Hun doel is om continuïteit van gedegen werkgelegenheid te bieden voor ambachtslieden in ontwikkelingslanden én bij te dragen aan een beter milieu en minder afval door het upcyclen van deze materialen.
Afmetingen: 11 x 8 x 5,5 cm
Download hier het goede verhaal
- Add to cart
Het goede verhaal
Ze hebben ongeveer het formaat van een echt baby schildpadje! Ze komen alleen nu uit de zee (aangespoeld) terug het strand op, de omgekeerde wereld!
Afval dat in zee drijft, wordt door zeestromingen meegevoerd en blijft vaak achter op een plek waar deze bij elkaar komen, dit wordt de ‘Plastic Soep’ genoemd. De Plastic Soep is een groot ‘eiland’ van drijvende plastics dat zich heeft gevormd in de oceanen. Door het zoute zeewater en ultraviolet licht valt dit plastic langzaam uiteen in heel fijne stukjes.
Veel van deze kleine plasticdeeltjes worden door vogels en andere zoogdieren gegeten en komen zo terecht in de voedselketen, met als gevolg vergiftiging en verstoring van de hormoonhuishouding bij deze dieren. Daarnaast spoelt een groot gedeelte van de Plastic Soep (waaronder de teenslippers) aan op de stranden van o.a. Kenia. Een nog veel groter deel van deze teenslippers wordt door Westerse toeristen achteloos achtergelaten op Keniaanse stranden.
De Ocean Sole beeldjes brengen een glimlach op ieders gezicht, jong én oud. De symboliek achter de beeldjes maakt vrolijk, laat je anders denken en daagt je uit om vragen te stellen.
Zo representeren de kleurrijke schildpadden wijsheid & kennis, kalmte, vruchtbaarheid, bescherming, transformatie, overleving, doorzettingsvermogen, en stabiliteit. Eigenlijk is de schildpad het perfecte symbool voor duurzaamheid als je kijkt naar hoe lang hun levensduur kan zijn. De Ocean Sole schildpadden zijn veel meer dan een leuk duurzaam decoratie stuk en dragen bij aan een fijne omgeving en mind-set!
Ocean Sole’s werkwijze
De aangespoelde teenslippers worden verzameld en schoongemaakt door medewerkers van Ocean Sole. Vervolgens worden de teenslippers tot grote blokken gelijmd, waaruit het creatieve team van ambachtslieden de mooiste beelden houwt. Olifanten, giraffen, leeuwen, neushoorns en nog veel meer bekende dieren van de Afrikaanse savanne komen tot leven uit de teenslippers. Iedere Ocean Sole kunstenaar heeft zijn of haar eigen specialisme. De ene kunstenaar is bijvoorbeeld beter in het vormen van de allerkleinste modellen, terwijl de ander zich waagt aan de grootste creaties!
Nic&Mic levert unieke, hoge kwaliteit producten, gemaakt van ogenschijnlijk waardeloze materialen. Van deze materialen maakt Nic&Mic mooie & duurzame decoratie voor thuis of op kantoor! Dit doen ze zowel voor consumenten als voor bedrijven, als onderdeel van hun MVO beleid. Hun doel is om continuïteit van gedegen werkgelegenheid te bieden voor ambachtslieden in ontwikkelingslanden én bij te dragen aan een beter milieu en minder afval door het upcyclen van deze materialen.
Afmetingen: 13 x 12 x 5 cm
Download hier het goede verhaal
- Add to cart
Het goede verhaal
Nic&Mic levert unieke, hoge kwaliteit producten, gemaakt van ogenschijnlijk waardeloze materialen. Van deze materialen maken ze mooie & duurzame producten! Dit doen ze zowel voor consumenten als voor bedrijven, als onderdeel van hun MVO beleid. Hun doel is om continuïteit en gedegen werkgelegenheid te bieden voor ambachtslieden in ontwikkelingslanden én bij te dragen aan een beter milieu en minder afval door het upcyclen van deze materialen.
Deze set is ideaal om verschillende producten in te bewaren zoals noten of losse thee. Je hebt een mooi item in huis en tegelijkertijd draag je bij aan werkgelegenheid op Zanzibar én een schoner klimaat.
Potten met kegelvormige deksel met vlakke bovenzijde welke precies in het glas valt. Deze set bestaat uit 2 potten.
Afmetingen: 2x 16 cm hoog & 7 cm doorsnee
Download hier het goede verhaal
- Add to cart
Het goede verhaal
Junion Hanenberg is Rotterdamer in hart en nieren, heeft zijn sporen verdiend in de marketing en voedingsindustrie en is oprichter van IntelligentFood. Die combinatie van eigenschappen bepaalt het DNA van IntelligentFood. Een écht lekker product is een harde eis, vermindering van voedselverspilling is bittere noodzaak, een gezond verdienmodel voor alle partijen is de commerciële insteek. In slogan-taal; goede smaak, goed gevoel, goede verdiensten. Achter (of beter gezegd naast) IntelligentFood BV staat een coöperatie die alle participanten inzage geeft in product, proces & resultaat. Een gedeelte van de omzet gaat naar een stichting die nieuwe bomen aanplant.
Annemarie Oord is taalkundige en journalist en heeft inmiddels ruim 20 jaar ervaring als tekstschrijver en eindredacteur. Vanuit haar eigen bedrijf tekstbureau Tekstkracht voert ze vanuit Twente een variëteit aan schrijf- en interviewopdrachten uit voor duurzame bedrijven en partijen in de accountancybranche. Zij is partner-aandeelhouder in een bedrijf dat content ontwikkelt op het gebied van leefstijl en vitaliteit.
Duurzaamheidsbijdrage
In dit boek vertelt Junion Hanenberg, oprichter van IntelligentFood, hoe hij een circulaire onderneming is gestart om voedselverspilling het hoofd te bieden. Het moet anders kunnen. Heel anders. Maar waar begin je? Alles komt in dit boek voorbij, wat jou voorbereidt op circulair ondernemen in een heel belangrijke tak van sport: food. Ga jij de uitdaging aan?
Voedselverspilling lijkt vaak niet zo’n groot probleem, zolang je het alleen op jezelf betrekt. Er gaat af en toe wat in de afvalbak, omdat iets over datum is. Omdat je net wat te veel gekookt hebt voor vandaag, maar te weinig overhoudt voor een volledige maaltijd morgen. Het probleem is dat dit op heel grote schaal gebeurt. Als we onze aarde leefbaar willen houden voor onszelf en de generaties na ons, zullen we hier vele malen zorgvuldiger mee om moeten gaan dan we nu doen. Daarbij is het belangrijk dat we beseffen dat onze aarde een gesloten systeem is. Er komen geen grondstoffen spontaan bij, net zo min als dat er spontaan stoffen uit ons aardse systeem verdwijnen. Dus hoe meer we verspillen en vervuilen, des te meer we daar last van krijgen. Een bioloog zou dat een typisch geval van ‘nestbevuiling’ noemen. Gelukkig zijn er ook steeds meer mensen en bedrijven die dat zien, die dat begrijpen en daar ook actie op ondernemen. Dat zijn consumenten die op steeds meer vlakken duurzame keuzes maken en bedrijven die circulair ondernemen.
Hoe meer bedrijven circulair gaan ondernemen – met aandacht en respect voor grondstoffen, milieu en maatschappij – des te meer effect dat zal hebben op consumenten. Dat is ook logisch; naarmate het aanbod van duurzaam geproduceerd voedsel toeneemt, wordt het voor consumenten gemakkelijker om daarvoor te kiezen. Die consument koopt niet alleen het duurzame product, maar ook het goede verhaal dat daaraan vastzit. En daar wil een consument in redelijkheid ook best iets meer voor betalen.
Download hier het goede verhaal
ODAVI Low-Gin (70 cl)
€23,20Add to cartHet goede verhaal
ODAVI staat voor de beste kwaliteit fruit die op duurzame wijze wordt geteeld. Er wordt een klein percentage vruchten geoogst die niet tot de 1e klasse behoren. Deze ‘verloren’ vruchten zijn te groot of te klein of hebben een afwijkende vorm. Imperfect maar even smaakvol vinden juist deze vruchten een wonderlijke bestemming in ODAVI. De imperfecte vruchten zorgen voor het perfecte duurzame drankpakket.
Deze fles Low-Gin heeft een inhoud van 70 cl. Het alcoholpercentage is 14,9% ABV.
De onderneming
Passie en vakmanschap van de teler én de distillateur komen samen in ODAVI. Het lekkerste fruit aangevuld met bijzondere ingrediënten uit de natuur zorgen voor een unieke smaakbeleving. De distillateur zet daarbij jarenlange kennis en ervaring in om tot dranken van bijzonder goede kwaliteit te komen. De dranken zijn afgevuld in mooie flessen met fraaie gouden illustraties. Een lust voor oog en mond. Dat maakt ODAVI bijzonder. Maak zo ook jouw avond een beetje extra bijzonder met deze Low-Gin.
Download hier het goede verhaal