Shampoo Bar Natuurlijke Deodorant – Pure Cotton
€8,95
Het goede verhaal
Ben je opzoek naar een minder vervuilende manier van deodorant? Dan ben je precies op de juiste plek. Met dit blikje ben je ruim 3 maanden okselfris! Dat is even wat anders dan een vervuilende spuitbus. Waarom in een blikje? Als deze leeg is kan je deze makkelijk hergebruiken als bewaar/reisblikje voor jouw Shampoo, Body of Conditioner Bar. Daarnaast heeft blik in Nederland een recyclingspercentage van boven de 95%!
De onderneming
Shampoo Bars is opgericht door een kleine groep mensen die een stap wil zetten naar een schonere wereld, een groener morgen. Onder het mom van ‘begin bij jezelf’ hebben zij het initiatief genomen om deze webshop op te richten. Voor ieder haartype is er een geschikte Shampoo Bars. Eén Shampoo Bars vervangt 3 plastic flessen en gaat gemiddeld 80 wasbeurten mee. Shampoo Bars zijn milieuvriendelijker en (omgerekend) goedkoper dan de meeste reguliere shampoos. Het doel van Shampoo Bars is om het gebruik van plastic (shampoo) flessen te minderen en de mogelijkheid bieden voor een milieubewuste en duurzame douche-ervaring. Minder plastic verbruik en meer bewustwording van de voetdruk die wij achterlaten. Daarnaast bevat shampoo in flessen een groot deel water dat wordt getransporteerd per trein, vrachtwagen of boot. Doordat in shampoobars geen water zit, hoeven wij die ook niet te transporteren en voorkomen we zo ook CO2 uitstoot.
Download hier het goede verhaal
Available on backorder
Over de deodorant
Onze deo is geschikt voor de gevoelige huid en op basis van natuurlijke ingrediënten zoals kokosolie en maiszetmeelpoeder (absorbeert transpiratievocht). De zachte en verzorgende ingrediënten zijn perfect voor de gevoelige huid van jouw oksels. Die hebben wel wat te verduren! Denk aan ontharen en alcoholhoudende producten. Onze deo bevat geen schadelijke synthetische stoffen, dat is fijn! De natuurlijke ingrediënten maakt dat deze deo een verantwoorde keuze is: goed voor jou en het milieu.
Wat je verder nog moet weten over onze deodorant:
✓ 100% natuurlijk
✓ Makkelijk mee te nemen
✓ Geen vervuilende flessen meer
✓ Gaat 3 maanden mee
✓ Gemaakt in Nederland
✓ Vrij van aluminum en baking soda
✓ Vegan
Hoe gebruik je deodorant uit een blikje:
De deo is eenvoudig aan te brengen en te doseren (een klein toefje op je vingertop is al voldoende). Smeer goed uit en laat even intrekken. Wi je geen vieze vingers tijdens het aanbrengen? Gebruik dan onze Bamboe Spatel voor het aanbrengen van de deo. De zachte en neutrale geur zorgen voor een schoon en fris gevoel en is licht aanwezig. Heb je een actieve dag of transpireer je iets meer? Smeer dan gerust bij. Bewaar op een droge, niet te warme donkere plek en recycle door het aluminium blikje bij het plastic afval weg te gooien.
Duurzaamheidsbijdrage
Help mee voor een plasticvrije zee. Naast dat onze Bars je haar, lichaam en gezicht heerlijk reinigen en verzorgen zorgen ze er ook voor dat de wereld een beetje schoner wordt. Je bespaart zo op:
- Plastic
- Transport en CO2
- Water
- Geld
Download hier het goede verhaal
Weight | 0,050 kg |
---|---|
Dimensions | 6,6 × 6,6 × 2,5 cm |
Related products
- Add to cart
Het goede verhaal
Nic&Mic levert unieke, hoge kwaliteit producten, gemaakt van ogenschijnlijk waardeloze materialen. Van deze materialen maakt Nic&Mic mooie & duurzame decoratie voor thuis of op kantoor! Dit doen ze zowel voor consumenten als voor bedrijven, als onderdeel van hun MVO beleid. Hun doel is om continuïteit van gedegen werkgelegenheid te bieden voor ambachtslieden in ontwikkelingslanden én bij te dragen aan een beter milieu en minder afval door het upcyclen van deze materialen.
De Ocean Sole beeldjes brengen een glimlach op ieders gezicht, jong én oud. De symboliek achter de beeldjes maakt vrolijk, laat je anders denken en daagt je uit om vragen te stellen. Zo representeren de kleurrijke olifanten zorgzaam leiderschap, leergierigheid & intelligentie, daadkracht, teamwork, motivatie en behulpzaamheid. De Ocean Sole olifanten zijn veel meer dan een leuk duurzaam decoratie stuk en dragen bij aan een fijne omgeving en mind-set!
Afmetingen: 12 x 6 x 9 cm
Download hier het goede verhaal
- Select options This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
Het goede verhaal
Nic&Mic levert unieke, hoge kwaliteit producten, gemaakt van ogenschijnlijk waardeloze materialen. Van deze materialen maken ze mooie & duurzame producten! Dit doen ze zowel voor consumenten als voor bedrijven, als onderdeel van hun MVO beleid. Hun doel is om continuïteit van gedegen werkgelegenheid te bieden voor ambachtslieden in ontwikkelingslanden én bij te dragen aan een beter milieu en minder afval door het upcyclen van deze materialen.
Deze glazenset van Chako is een aanwnist voor iedere keuken. De glazen worden in Zanzibar gemaakt van geüpcycled glas van wijnflessen. Less is more, wij zijn dan ook gek op deze strakke vorm en lijnen van de set. Het is opnieuw een praktisch, mooi én duurzaam product!
In een doosje zitten 3 met de hand gemaakte longdrinkglazen.
Afmetingen:
11 cm hoog & 7 cm doorsneeDownload hier het goede verhaal
KarTent Kartonnen Elandhoofd
€49,95Add to cartHet Goede Verhaal
Karton biedt een perfect alternatief voor allerhande producten! Meestal houden ontwerpers zich niet bezig met wat er met hun product gebeurt als het niet langer gebruikt wordt. Zonde, want daardoor eindigen meer producten bij het grofvuil dan strikt noodzakelijk is, en geen enkel product heeft het eeuwige leven! Karton biedt een duurzaam alternatief: als onze knutsels ooit overbodig worden, kan het materiaal in elk geval makkelijk hergebruikt worden!
Ooit een eland in het echt gezien? Deze duurzame eland is super tam en staat leuk boven je open haard of in de kamer. En zeker, dit elandhoofd is helemaal gemaakt van karton!
Afmeting: 64 x 50 x 39 cm
Deze kerst knutsel wordt geleverd als bouwpakket en is een fantastisch project om als technische moeder met je kind in elkaar te zetten. Een technische vader mag natuurlijk ook.
Download hier het goede verhaal
- Add to cart
Het goede verhaal
Dino-verzamelaars opgelet! Deze dino van teenslippers mist vast nog in je collectie!
Afval dat in zee drijft, wordt door zeestromingen meegevoerd en blijft vaak achter op een plek waar deze bij elkaar komen, dit wordt de ‘Plastic Soep’ genoemd. De Plastic Soep is een groot ‘eiland’ van drijvende plastics dat zich heeft gevormd in de oceanen. Door het zoute zeewater en ultraviolet licht valt dit plastic langzaam uiteen in heel fijne stukjes.
Veel van deze kleine plasticdeeltjes worden door vogels en andere zoogdieren gegeten en komen zo terecht in de voedselketen, met als gevolg vergiftiging en verstoring van de hormoonhuishouding bij deze dieren. Daarnaast spoelt een groot gedeelte van de Plastic Soep (waaronder de teenslippers) aan op de stranden van o.a. Kenia. Een nog veel groter deel van deze teenslippers wordt door Westerse toeristen achteloos achtergelaten op Keniaanse stranden.
De Ocean Sole beeldjes brengen een glimlach op ieders gezicht, jong én oud. De symboliek achter de beeldjes maakt vrolijk, laat je anders denken en daagt je uit om vragen te stellen.
‘Rex’ in de naam Tyrannosaurus Rex, staat voor ‘koning’ in het Latijn. Zo straalt de T-Rex kracht, leiderschap, bescherming, overleving en doorzettingsvermogen uit! De Ocean Sole T-Rexen zijn veel meer dan een leuk duurzaam decoratie stuk en dragen bij aan een fijne & motiverende omgeving en mind-set!
Ocean Sole’s werkwijze
De aangespoelde teenslippers worden verzameld en schoongemaakt door medewerkers van Ocean Sole. Vervolgens worden de teenslippers tot grote blokken gelijmd, waaruit het creatieve team van ambachtslieden de mooiste beelden houwt. Olifanten, giraffen, leeuwen, neushoorns en nog veel meer bekende dieren van de Afrikaanse savanne komen tot leven uit de teenslippers. Iedere Ocean Sole kunstenaar heeft zijn of haar eigen specialisme. De ene kunstenaar is bijvoorbeeld beter in het vormen van de allerkleinste modellen, terwijl de ander zich waagt aan de grootste creaties!
Nic&Mic levert unieke, hoge kwaliteit producten, gemaakt van ogenschijnlijk waardeloze materialen. Van deze materialen maakt Nic&Mic mooie & duurzame decoratie voor thuis of op kantoor! Dit doen ze zowel voor consumenten als voor bedrijven, als onderdeel van hun MVO beleid. Hun doel is om continuïteit van gedegen werkgelegenheid te bieden voor ambachtslieden in ontwikkelingslanden én bij te dragen aan een beter milieu en minder afval door het upcyclen van deze materialen.
Afmetingen: 14 x 11 x 5 cm
Download hier het goede verhaal
- Add to cart
Het goede verhaal
Junion Hanenberg is Rotterdamer in hart en nieren, heeft zijn sporen verdiend in de marketing en voedingsindustrie en is oprichter van IntelligentFood. Die combinatie van eigenschappen bepaalt het DNA van IntelligentFood. Een écht lekker product is een harde eis, vermindering van voedselverspilling is bittere noodzaak, een gezond verdienmodel voor alle partijen is de commerciële insteek. In slogan-taal; goede smaak, goed gevoel, goede verdiensten. Achter (of beter gezegd naast) IntelligentFood BV staat een coöperatie die alle participanten inzage geeft in product, proces & resultaat. Een gedeelte van de omzet gaat naar een stichting die nieuwe bomen aanplant.
Annemarie Oord is taalkundige en journalist en heeft inmiddels ruim 20 jaar ervaring als tekstschrijver en eindredacteur. Vanuit haar eigen bedrijf tekstbureau Tekstkracht voert ze vanuit Twente een variëteit aan schrijf- en interviewopdrachten uit voor duurzame bedrijven en partijen in de accountancybranche. Zij is partner-aandeelhouder in een bedrijf dat content ontwikkelt op het gebied van leefstijl en vitaliteit.
Duurzaamheidsbijdrage
In dit boek vertelt Junion Hanenberg, oprichter van IntelligentFood, hoe hij een circulaire onderneming is gestart om voedselverspilling het hoofd te bieden. Het moet anders kunnen. Heel anders. Maar waar begin je? Alles komt in dit boek voorbij, wat jou voorbereidt op circulair ondernemen in een heel belangrijke tak van sport: food. Ga jij de uitdaging aan?
Voedselverspilling lijkt vaak niet zo’n groot probleem, zolang je het alleen op jezelf betrekt. Er gaat af en toe wat in de afvalbak, omdat iets over datum is. Omdat je net wat te veel gekookt hebt voor vandaag, maar te weinig overhoudt voor een volledige maaltijd morgen. Het probleem is dat dit op heel grote schaal gebeurt. Als we onze aarde leefbaar willen houden voor onszelf en de generaties na ons, zullen we hier vele malen zorgvuldiger mee om moeten gaan dan we nu doen. Daarbij is het belangrijk dat we beseffen dat onze aarde een gesloten systeem is. Er komen geen grondstoffen spontaan bij, net zo min als dat er spontaan stoffen uit ons aardse systeem verdwijnen. Dus hoe meer we verspillen en vervuilen, des te meer we daar last van krijgen. Een bioloog zou dat een typisch geval van ‘nestbevuiling’ noemen. Gelukkig zijn er ook steeds meer mensen en bedrijven die dat zien, die dat begrijpen en daar ook actie op ondernemen. Dat zijn consumenten die op steeds meer vlakken duurzame keuzes maken en bedrijven die circulair ondernemen.
Hoe meer bedrijven circulair gaan ondernemen – met aandacht en respect voor grondstoffen, milieu en maatschappij – des te meer effect dat zal hebben op consumenten. Dat is ook logisch; naarmate het aanbod van duurzaam geproduceerd voedsel toeneemt, wordt het voor consumenten gemakkelijker om daarvoor te kiezen. Die consument koopt niet alleen het duurzame product, maar ook het goede verhaal dat daaraan vastzit. En daar wil een consument in redelijkheid ook best iets meer voor betalen.
Download hier het goede verhaal